Nieuw in Artlantis 6:

Natuurgetrouwe render Engine


Met de nieuwe ingebouwde render engine wordt de nadrukt gelegd op de natuurgetrouwheid, materiaal correctheid, nauwkeurigheid en een exacte berekening van het licht verbruik.

Wit-balans

Met Wit-Balans kan de dominante kleur van het model aangepast worden aan het omgevingslicht.

Je kan Artlantis automatisch de Wit-balans laten instellen of je doet het manueel door een referentie kleur te selecteren, die als wit zal herkend worden in het 3D model.




Ambient occlusion
( Versterken van schaduwen )

Deze nieuwe optie biedt de gebruiker om een globale correctie van belichting toe te passen om virtuele schaduwen te creeren in kleine gebieden waar er weinig of geen natuurlijk licht kan komen.

Het brengt meer diepte en relief aan zowel interieur als exterieur modellen.



Wit Model

In deze nieuwe mode worden alle materialen, behalve de transparante, wit gekleurd.

Standaard instellingen

Een reeks van standaard instellingen helpen je snel de juiste belichting (indoor, outdoor, low light) te kiezen en de gewenste kwaliteit (speed, medium, quality)


Algemene belichting en neon


De nieuwe render engine zorgt voor reele lichtbronnen waarvan de lichtsterkte uitgedrukt wordt in lumen.
Het instellen van lichtbroone is hierdoor veel nauwkeuriger, efficienter en eenvoudiger.

Belichting

Artlantis biedt twee verlichtings methoden:

  • Automatische Light controle
  • ISO / Sluitertijd

Door te kiezen voor de instelling Automatische Light controle,worden alle de lampen en neon lichtbronnen automatisch aangepast aan de globale Zon en Lucht verlichting.



IES Lightbronnen

Standaard heeft Artlantis 8 IES profielen beschikbaar. In Artlantis 6 kunt u nu IES profielen importeren.

IES licht profielen zijn beschikbaar op websites van verlichtings armaturen ( vb Philips).

Deze bestanden zorgen voor een correcte simulatie van de gebruikte verlichting in je project.
Voor nog meer flexibiliteit, kan in Artlantis 6 de helderheid, kleur, richting en openingshoek eenvoudig aangepast worden.



HDRI

Artlantis maakt nu volledig gebruik van de achtergrond kleur en de globale belichting van een HDR image.

De "enhanced sky" functie zorgt voor een meer fotorealitische belichting rekening houdend met de belichting in de HDR image.



Neon shader

De nieuwe neon shader is volledig vernieuwd en zorgt voor een veel betere licht kwaliteit en aanzienlijke kortere rekentijden.


Site insertion (model inpassen in een bestaande foto)


Om je 3D model in te voegen in een bestaande foto, heeft Artlantis nieuwe projectie tools voorzien om het model nog nauwkeuriger en eenvoudiger in te voegen.

Integrated Alpha Mask

Een nieuwe revolutionaire editor waarmee je rechtstreeks in Artlantis transparantie kan toevoegen op een voorgrondfoto.


Laser projectie

Met een eenvoudige klik voeg je een rode laser lijn toe. De positie en orientatie zijn eenvoudige in te stellen. De rode lijn loopt 360° rond in het model zodat je snel en nauwkeurig objecten kan op uitlijnen.


Slimme hulpmiddelen


Auto-save

Artlantis 6 heeft nu de mogelijkheid om je project automatisch te bewaren op vooaraf ingestelde tijdstippen.

Preview venster

Het preview venster heeft verschillende weergave mogelijkheden, OpenGL, Block Mode of Surface Mode.
In OpenGL wordt enkel de kleur of wireframe weergeven om snel in het model te navigeren.

Filter

Een filter helpt je om sneller de juiste materialen en objecten terug te vinden.

Post-Process

Een nieuw effect is toegevoegd : vignetting



Retina

Het Retina display van MAC wordt nu ondersteund voor een haarscherpe weergave.

Key server

De Artlantis Keyserver kan op MAC automatisch gestart worden. In windows kan de keyserver als service geinstalleerd worden.

Object creation

De positie van een nieuw object kan eenvoudiger bepaald worden.

Zoeken

Een zoek veld is toegevoegd om snel objecten, materialen en shaders terug te vinden.